Новини

    Музика - свято душі


     




    Музично-естетичне виховання є одним з важливих чинників формування гармонійної, духовно багатої особистості й передбачає прилучення людини з дитинства до культурної спадщини свого народу та народів світу.  Особливу роль у цьому відіграють уроки музичного мистецтва, які є обов’язковими в розкладі предметів загальноосвітніх навчальних закладів району.

    Відповідно до річного плану роботи відділу освіти Тиврівської райдержадміністрації і районного методичного кабінету, 12 грудня 2013 року на базі загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №3 м. Гнівані відбувся районний семінар-практикум учителів музики на тему «Позакласна робота з музики як засіб формування творчої особистості», який підготувала учитель музики  Бегас Ніна Олександрівна спільно з дирекцією школи та педагогічним колективом.

             Метою семінару було наступне: ознайомити із системою роботи педагогічного колективу щодо формування творчої особистості засобами позакласної роботи з музики, залучити учасників семінару до дискусійного обговорення  даного питання.

            За традицією, у фойє  гостей зустріла дирекція школи. Відбулася реєстрація учасників. Директор школи Вдовиченко О.С. ознайомила присутніх  із роботою навчального закладу в сучасних умовах, організувала  екскурсію по школі.  Учителі музики мали нагоду ознайомитися з виставкою робіт учнів та їх батьків. Були представлені поробки з бісеру сім'ї    Леваднюк С., вишиті серветки та рушники  сім'ї Барчука О., фотонариси та вишивки бісером сестер Вдовиченко А. та Вдовиченко О., вишиті картини  та ікони учителя Крепостняк Н.П., ляльки – мотанки учителя Поступайло В.П. та інші.

               Під час теоретичного блоку «Методична майстерня»  учасників семінару було ознайомлено з темою та планом семінару.   Про актуальність проблеми семінару наголосила Мосієнко Світлана Анатоліївна, методист відділу освіти Тиврівської райдержадміністрації. Вона звернула увагу на формування професійної компетентності вчителя музичного мистецтва в контексті завдань сучасної мистецької освіти. У виступі Мосієнко С.А. йшлося і про широкий спектр компетенцій та компетентностей учителів предметів художньо-естетичного циклу.  Вона підкреслила, що головними завданнями загальної музичної освіти в основній школі є особистісний розвиток учня і збагачення його емоційно-естетичного потенціалу під час сприймання та інтерпретації творів музичного мистецтва, а також формування ціннісних орієнтацій, потреби у творчій самореалізації та духовно-естетичному самовдосконаленні. Заступник директора з навчальної роботи  Лавренчук А.О. презентувала систему позакласної роботи педагогічного колективу та зокрема учителя музики Бегас Н.О..

               Практичний блок «Від теорії до практики», що був організований вчителем Бегас Н.О., був поділений на дві частини. Перша частина була представлена уроком музики в 6 класі «Пісні зимового циклу». Урок яскраво розкрив основну мету та загальні завдання,  спрямовані на формування освітніх компетенцій вихованців. Учні впевнено й грамотно відповідали на запитання вчителя щодо жанрових особливостей колядок та щедрівок, інтонаційно чисто співали твір, що вивчався на уроці, уважно слухали й споглядали відеоролик з обробленими українськими колядками, характеризували його, користуючись відповідною музичною термінологією.     Сюрпризом для учнів та  гостей був виступ  народного сімейного ансамблю «Бурти».  Вони виконали  автентичну щедрівку «Щедрий вечір, пане господарю», записану в селі Маянів Тиврівського району, а також відомі щедрівки «Нова радість стала» та  «Ой чи є чи нема».

    Друга  частина практичного блоку - позакласний захід «Андріївські вечорниці»  - довів, що питання художньо-естетичного виховання учнів в умовах даної школи  вирішується, завдячуючи старанним зусиллям учителя музичного мистецтва, дирекції, учительського  колективу школи. Адже там, де люблять мистецтво дорослі, обов’язково народжуються і юні таланти.

     

     

     

             Педагогічний колектив у своїй роботі з дітьми втілює принцип народності та ідею національного виховання, прилучає дітей до витоків української народної культури, знайомить учнів з українськими традиціями, оберегами, символами та звичаями.  У ході обговорення побаченого і почутого учасники семінару відзначили, що результативність діяльності вчителів мистецьких дисциплін великою мірою залежить від педагогічної майстерності вчителя поєднувати традиційні та інноваційні форми роботи. 

             Дитині потрібна глибина почуттів, їй потрібні ті рухи душі, які збагачують її щирими почуттями, розумними думками, розвивають естетичний смак, відкривають шлях до розуміння навколишнього світу – така спільна думка об’єднала учасників семінару вчителів музичного мистецтва, який був проведений на високому навчальному та науково-методичному рівнях.



    17.12.2013 | Aдмін

    Вернутись назад