Новини

    Подорож історичним експресом


     




     

    Сторінками історії

     

             Своєрідний екскурс від минулого до сучасного здійснили учасники районного семінару вчителів історії, який відбувся у загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів № 3 м.Гнівань 5 грудня 2014 року.

    На початку семінару дирекція та учні школи тепло зустріли учасників семінару та провели екскурсію по школі.

    Тема семінару досить актуальна    «Боротьба за незалежність України в розрізі тисячоліття» (використання елементів інноваційних технологій на уроках історії).

    Об’єднуючою ідеєю методичного зібрання стала презентація учителя історії  Роги Олени Дмитрівни шляхів реалізації міжпредметних зв’язків та використання елементів інноваційних технологій на уроках історії під час вивчення тем про боротьбу українського народу за незалежність.

    Семінар відбувся у формі подорожі  потягом «Історичний експрес 20-14».  Роль провідника блискуче виконала вчитель української мови та літератури Тітова І.Ю.

    Перед початком подорожі учасники отримали квитки і зайняли місця у «вагонах-купе».

    «Гідом»  подорожі стала учитель історії та правознавства, молодий педагог Рога О.Д.

    Керівник методичного об’єднання вчителів  суспільно-гуманітарного профілю Корчак Н.І. презентувала присутнім «бригаду потяга» – членів МО (Вдовиченко О.С., Шутак Т.С., Тітова І.Ю.), які доклали чимало зусиль до підготовки і проведення заходу; детально зупинилась  на професійній діяльності та результативності роботи вчителя історії та правознавства      Роги О.Д.

    Стартом подорожі був вірш «Де зараз ви, кати мого народу», який  майстерно   продекламувала учениця 8 класу Вдовиченко О.

    Потяг набрав швидкості і зупинився на першій станції «Козацька».

    Тут учасники семінару переглянули фрагменти уроку-узагальнення  «Національно-визвольна війна українського народу середини ХУІІ століття. Утворення  Української держави», під час яких восьмикласники готували віртуальний «Козацький  куліш» з «продуктів», що експонувалися на демонстраційній дошці (на зворотній стороні малюнків продуктів учитель підготувала тематичні запитання). З цими завданнями учні справились блискуче: вони виявили не лише відмінні знання з історії України, а й кулінарні здібності.

    Наступною була вправа «Злови помилку». Своїми відповідями «так», «ні» учні  стверджували або заперечували той чи інший історичний факт, подію, дату.

    Далі вчителем було організовано «роботу в парах»: восьмикласники складали пазли із зображенням портретів видатних діячів; історичне  лото; «асоціативний кущ», у ході якого  визначали історичну подію за поданим описом: при стверджувальній відповіді учні підіймали малюнки з шапкою, при заперечній – із шаблею; визначали також риси характеру, якими володів  Богдан Хмельницький.

     

    Наступною стала станція «УНР».

    Учні  11 класу Дідур Д., Турчак Я., Дунаєвська К. захищали проекти: «М.Грушевський – історик і будівничий нації», «Кров, пролита для величної мети, не засихає» (внесок С.Петлюри у визвольну боротьбу українського народу»), «Суспільно-політичні погляди і державна діяльність В.Винниченка».

     

    І ось  уже третя станція «Друга Світова війна». «Екскурсанти» переглянули відеофрагмент про політичну обстановку напередодні та під час  Великої Вітчизняної війни «Збройні загони УПА» та інсценізацію оповідання  О.Довженка «Мати», виконану членами  шкільного театру  «Мрія»  Вдовиченко А., Курком В., Яровим Н., Корчаком О., Колісниченком Н., Хондошком О., Томіловою К.

     

    Четверта станція – «Кроки до незалежності». У формі «рольової гри» ученицею 7 класу Савицькою Т. проведено ток-шоу «Минуле та сьогодення». Усі мали змогу прослухати «інтерв’ю» з відомими борцями за незалежність України: І.М.Дзюбою, В.В.Чорноволом, В.С.Стусом.

     

    П’ята станція – «Музейна». Із задоволенням гості переглянули презентацію виїзної  виставки  Вінницького    обласного краєзнавчого музею,         прослухали цікаву лекцію.

    У ході перегляду  рубрик «Державні традиції в період Київської Русі та Галицько-Волинського князівства», «Наш край в добу Литовського князівства та Речі Посполитої», «Руїна та Відродження», «Поділля в часи Козаччини», «М.Грушевський і Вінниччина», «Боротьба за українську державність у 1917-1920 рр.  на території Поділля», «На шляху до Незалежності», «Здобуття Незалежності» глядачі отримали багато відповідей на запитання, що їх цікавили, і навіть відбулася дискусія стосовно дати заснування Вінниці. Цікавим був і факт, що Костянтин Коріатович друкував власну монету, а це є свідченням, що Поділля  на той час було незалежною державою. Розповідь про битву під Махнівкою внесла своєрідні корективи  у трактування цього історичного  факту.

    Зворушила всіх розповідь екскурсовода про вінничан-учасників   АТО, які полягли у боротьбі за волю й мир в Україні.

    Під час перегляду реквієму «А на могилі квітка плаче…», приуроченому пам’яті героям – борцям  за незалежність України, хтось ледь стримував сльози, а хтось і не соромився їх, тому що виконавча майстерність школярів не тільки не залишила байдужими нікого, а  зворушила всі  почуття, весь біль і розпуку    від того, що діється зараз в Україні.

     

    Учителем музики Бегас Н.О. та учнями 6, 8 класів під супровід  гітари    виконано пісні   про Небесну Сотню, про Україну.

    Вірш  «Мій син – герой»  майстерно і проникливо  інсценізувала  учениця 11 класу Томілова К.

    Хвилиною мовчання вшанували учасники семінару пам’ять тих, хто поліг  за незалежність і цілісність  України   в   період   від  Майдану до сьогодення.

    Пісня «Молитва за Україну», виконана учасниками ансамблю школярів, стала лейтмотивом виховного заходу та й семінару загалом.

    «Хай живе Україна!», «Слава Україні!» –   звучало в залі, і у відповідь чулося: «Героям слава!»

    «Подорож»  добігла кінця.

    Методист районного методкабінету Грицишина Н.С.  подякувала учням за мистецьку гру і побажала не забувати, що  вони – українці.

    Заступник директора з навчальної роботи Лавренчук А.О. здійснила етап   рефлексії, застосувавши метод «шести капелюшків» (метод критичного мислення), заснований на ідеї паралельного мислення.

    Учителі, попередньо ознайомившись із символами-кольорами капелюшків, дали високу оцінку семінару, подякували за любов до праці, до дітей, за теплоту і гостинність. Усі були вражені креативністю молодої вчительки Роги О.Д.

    Керівник районного МО учителів історії Чехмейструк В.Л.  відзначив, що в Олени Дмитрівни можна багато чому повчитись, що школярі пронизані духом патріотизму, подякував педколективу школи.

    Учитель Лаврова А.Ф.  відзначила тепло родинної оселі, згуртованість, «чуття єдиної родини» колективу школи.

    Учитель   історії Тиврівського ліцею Лавров В.О.  зазначив, що «метод шести капелюшків» повністю виправдано, мети семінару – застерегти від того, щоб молоде покоління не забувало минулого і вболівало за сьогодення і майбутнє, – досягнуто.

    «Педколектив школи виявив високий  рівень виховання справжніх патріотів, а не «бутафорський» підхід до цієї справи»,  – доповнив  він.

    Свої побажання учасники семінару висловили на зворотній стороні «проїзних квитків».

    Директор  Слідянської школи Швець О.В. висловив свою гордість, що слідянська земля народжує таких творчих і талановитих людей, як Рога О.Д.

    Наостанок методист Грицишина Н.В. ознайомила учителів із новими нормативними документами.

    Під гарним враженням від почутого і побаченого учасники семінару залишили поріг школи.

     

     

    Керівник МО учителів суспільно-гуманітарного профілю, учитель російської мови і  світової літератури Корчак Н.І.



    15.12.2014 | Aдмін

    Вернутись назад
Всі новини

Контакти

Адреса:м. Гнівань, вул.Витавська, 7

Тел.(04355)3-45-16:

Email:gn3@ukr.net