Національно-патріотичне виховання

 

УКРАЇНА

ТИВРІВСЬКА РАЙОННА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
ВІДДІЛ ОСВІТИ

ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ № 3 М.ГНІВАНЬ

 

Н А К А З

02.01.2018                                     м.Гнівань                                    № 2

 

Про  створення Координаційної ради

з питань національно-патріотичного

виховання та затвердження Плану

заходів щодо національно-патріотичного

виховання дітей та учнівської молоді

на 2018 рік

 

         На  виконання   Указу Президента  від 13 жовтня 2015 року № 580/2015 «Про Стратегію національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016-2020 роки», відповідно до Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді та з метою виховання громадянина – патріота України, утвердження любові до Батьківщини, духовності, моральності, шанобливого ставлення до національних надбань українського народу, наслідування найкращих прикладів мужності та звитяги борців за свободу та незалежність України як історичного минулого, так і захисників, які сьогодні відстоюють суверенітет та територіальну цілісність держави у боротьбі із зовнішньою агресією, а також визначення ефективних механізмів системної взаємодії школи та інститутів громадянського суспільства з питань національно-патріотичного виховання, наказу відділу освіти Тиврівської райдержадміністрації  від 24.11.2017 року № 387 «Про  створення Координаційної ради з питань національно-патріотичного виховання  при відділі освіти Тиврівської районної державної адміністрації»,  з метою виховання дітей та учнівської молоді у дусі національно-патріотичного піднесення, 

 

НАКАЗУЮ:

 

1.Створити у школі Координаційну раду  з питань національно-патріотичного виховання та затвердити її склад (додаток 1).

2. Затвердити Положення про Раду з  питань національно-патріотичного виховання  (додаток 2).

3. Затвердити  План заходів щодо національно-патріотичного виховання дітей та учнівської молоді на 2018 рік (додаток 3).

4.Довести до відома працівників школи План заходів щодо національно-патріотичного виховання дітей та учнівської молоді на 2018 рік.

5. Організувати висвітлення в засобах масової інформації та на сайті школи про хід виконання плану заходів.

6.Звітувати    про    хід  виконання  Плану  заходів    щоквартально до 25 числа останнього місяця кварталу.

Директор школи                                      О.С.Вдовиченко

 

 

 

УКРАЇНА

ТИВРІВСЬКА РАЙОННА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
ВІДДІЛ ОСВІТИ

ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ № 3 М.ГНІВАНЬ

Н А К А З

 

19.12.2017                                м.Гнівань                                         № 402

 

Про підсумки виконання заходів 

Концепції національно-патріотичного

виховання  у  2017 році

На виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 30.11.2016 року № 898-р «Про затвердження Плану заходів щодо національно-патріотичного   виховання   дітей  та учнівської молоді на 2017 рік», наказу відділу освіти Тиврівської райдержадміністрації  від 20.12.2016 року № 408 «Про затвердження Плану заходів щодо національно-патріотичного   виховання   дітей  та учнівської молоді на 2017 рік», наказу по школі №406 від 26.12.2017 «Про затвердження заходів щодо національно- патріотичного   виховання   дітей  та учнівської молоді на 2017 рік», метою виховання дітей та учнівської молоді у дусі національно-патріотичного піднесення класними керівниками 1-11 класів, педагогом-організатором Тітовою І.Ю. було проведено низку класних та загальношкільних заходів.

Кожен народ має свою систему національно-патріотичного виховання, основи якого закладаються ще в дошкільний період ( в сім‘ї та дитячому садочку). Основною метою національно-патріотичного виховання на сучасному етапі є передавання вихованцям соціального досвіду, успадкування ними духовних надбань українського народу, формування особистісних рис громадянина Української держави, духовності, трудової, моральної, розумової, естетичної, фізичної та екологічної культури.

         Виходячи з цього класний керівник 1 класу Н.П.Крепостняк у своїх вихованців намагається пробудити національну свідомість, викликати любов до рідної землі, своєї «малої Батьківщини», виховувати патріотичну гордість за минуле і сучасне України, любов до рідної мови, природи, людей, працювати над вихованням патріотів вона розпочала з першого уроку, який називався «Наша країна - Україна». У прикрашеному державною та народною символікою класі звучали вірші та пісні про Україну. Учні переглянули відео про визначні місця України: могила Т.Шевченка, Києво-Печерська лавра, Софійський собор тощо. У класі є обладнаний стенд «Державна символіка», до якого учні звертаються на уроках природознавства, української мови, образотворчого мистецтва. Велику внесок  у виховання патріотичних почуттів у дітей дають уроки української мови: у добукварний період вивчалася тема «Назва рідної держави і її столиці. Державні символи України - прапор, герб, гімн, мова». На цьому ж уроці розпочали вивчення гімну України. На уроках природознавства наталія Платонівна вчить своїх вихованців любити і берегти природу як на уроках в класі, так і під час екскурсій ( спостереження за змінами в природі, упізнавання дерев, кущів, рослин своєї місцевості). На уроках математики першокласники вчили міри вартості і познайомилися з грошовими одиницями нашої держави (гривня, копійка).

Пріоритетним напрямком виховання дітей та молоді в національній системі освіти на думку класного керівника 2 класу Мельничук А.А.  є патріотичне виховання. Актуальність патріотичного та духовного виховання юного покоління зумовлюється процесом формування в Україні громадянського суспільства, становлення єдиної нації. Патріотизм сьогодні є нагальною потребою і для людей, і для держави, оскільки високий рівень патріотизму громадян забезпечить повноцінний гармонійний розвиток як особистості в державі, так і суспільства. Патріотичне та духовне виховання підростаючого покоління забезпечить цілісність народу України, його національне відродження, об'єднання різних етносів і регіонів країни, соціально-економічний і демократичний розвиток України, розбудову та вдосконалення суверенної правової держави, соціально-політичну стабільність у державі та гідне представлення нашої країни у світі.Реалізація Концепції національно-патріотичного виховання з учнями 2 класу здійснювалася шляхом проведення:

- Першого уроку « Україна на карті Європи»;

- виховних годин «Спортивна слава України» , « Про що розкаже зернина», «Народ скаже, як зав яже»;

- Дня рухливих ігор серед учнів класу;

- участі учнів класу у конкурсі  української пісні «Зірочки початкової школи».

         Як учитель вона здійснює національно-патріотичне виховання на уроках української мови (тема « Рідна мова. Українська мова – державна мова України»), літературного читання( тема « Твори усної народної творчості. Народні ігри. Українські дитячі пісні . Розучування і відтворення їх в ігровій формі»), математики (тема «Грошові одиниці - гривня, копійка»), образотворчого мистецтва (тема « Ознайомлення з традиціями писанкарства в Україні» , « Народна іграшка»), трудового навчання (тема «Виготовлення оберегів»).

Національно-патріотичне виховання учнів 3 класу (класний керівник Лавренчук А.О.) здійснюється у процесі навчально-пізнавальної діяльності як провідної шляхом внесення ціннісних складових у зміст навчальних предметів, відведення належного місця "спільно-взаємодіючій діяльності" як на уроках, так і в позаурочний час; гуманізації взаємин у системах "учитель-учень", "учень-учень"; використання вчителем демократичного стилю спілкування з учнями; створення умов для творчої самореалізації кожної особистості. На уроках природознавства реалізовано два навчальних проекти «Шукачі скарбів» ( про багатство корисних копалин України, їх раціональне та ощадливе використання) та «Як зберегти тепло і світло у нашому домі» (економне використання енергоресурсів України). З учнями 3 класу проведено ряд виховних заходів національно-патріотичного спрямування. Проведено виховні години «Діти України за мир у світі», «Чи знаєш ти свої права?», «Толерантність врятує світ»; екологічна гра «Сторінками Червоної книги»; бесіди: «Праця годує, а лінь марнує», «Хто винайшов буквар?», «Новорічні свята та обряди в Україні».

         Класний керівник 4 класу Коломієць Л.М. організувала та провела низку заходів щодо національно-патріотичного виховання учнів:

- Перший урок «Україна – Європейська країна!»

- Перегляд відеоролика «Куточки України»

- Перегляд серій каналу  «1+1»  «Це наше і це моє»

- Участь у конкурсі на впорядкування території могили Данила Нечая (малюнок)

- Розучування щедрівок і колядок

- Презентація «Здоров’я природи – здоров’я людини»

- Проект «Життя Землі»

- Конкурси талантів

- Бесіди:

       День Гідності і Свободи;

       Небесна Сотня;

       Ми – Європейці;

       Рівні права дітей;

       Олімпійська гордість України

Реалізація Концепції національно-патріотичного виховання розпочалася в 5 класі класним керівником Корчак Н.І. з перших днів навчального року. Так 1 вересня у формі усного журналу був проведений урок «Є край, де найкращі у світі пісні і цвітом чарує калина, де сонечко вперше всміхнулось мені, – це дім мій – моя Україна!», мета якого поглибити знання учнів про нашу державу Україну; формувати національну свідомість школярів; розвивати пізнавальні інтереси учнів; виховувати любов до рідного краю, повагу до його історичного минулого і сучасного, шанобливе ставлення до символів держави. Обладнанням уроку були: Конституція України, плакати із зображенням Державного Прапора України, Державного Герба України, запис мелодії Державного Гімну України; карта України; записи висловів про Україну, прислів’я, приказки   про   рідний край. Розпочався   урок  піснею   Н. Май «Квітуча Україна» у виконанні Никитюк Тетяни. «Перегорнули» вихованці багато цікавих сторінок: «Наукову», «Державні символи України», «Народну скарбничку», «Для розумників», «Літературну», «Цікавинки про Україну». У вересні нею проведено інформаційну годину «Олімпійська слава України», урок миру «Ми за мир на всій планеті», «відкриту трибуну» «Якби я був(була) президентом школи, компанії, держави», виховну годину «Шануймо старість». У листопаді – грудні проведено інформаційні години «З історії слов'янської писемності», години спілкування «Цінуймо хліб», «Звичаї і традиції мого народу», виховні години «В людині все повинно бути прекрасним», «Співчуття – перший крок до людяності», години класного керівника «Немає прав без обов'язків», «Закони життя нашого класу», вікторину «Що я знаю про Україну».

         Концепція національно-патріотичного виховання визначила нову стратегію цілеспрямованого і ефективного процесу виховання учнів 6 класу класним керівником Кудирко І.В. Згідно даної Концепції необхідно, щоб навчальний заклад став для дитини осередком становлення громадянина-патріота України, готового брати на себе відповідальність, самовіддано розбудовувати країну як суверенну, незалежну, демократичну, правову, соціальну державу, забезпечувати її національну безпеку, сприяти єдності української політичної нації та встановленню громадянського миру й злагоди в суспільстві. Перший урок «Ми – українці. Наш дім – Україна!» був проведений у формі гри, під час якої учні змогли ознайомитись з минулим нашого народу, перевірити себе, наскільки добре знають свою країну, її символи,письменників, музикантів, спортсменів.

         Були проведені виховні години на таку тематику:

-         Олімпійська слава України

-         До Дня миру

-         Подорож у світ тварин

-         Шлях до перемоги (визволення України від німецько-фашистських загарбників)

-         Історія слов'янської писемності

-         Голодомор – гірка згадка

-         Бортняк в історії української літератури.

Протягом І семестру 2017-2018 навчального року  Шутак Т.С. значну увагу приділяла питанням національно-патріотичного виховання учнів. На «День знань» провела урок «Україна на карті Європи» з метою утвердження у свідомості учнів про єдність і соборність України. Учні класу брали участь у святкуванні Дня працівників освіти, відвідали вчителя-пенсіонера Татарінову Н.В. Тетяна Сергіївна проводила спеціальні уроки, конкурси з відзначення Дня української писемності та мови. Провела конкурс малюнків до улюблених віршів про Україну. Проводила виховні години «Визволення України від німецько-фашистських загарбників», «Голодомор – гірка згадка».

Перший урок  “ Україна- це Європа” допоміг класному керівнику 8 класу  Мартинюк В.В. зробити ще один крок у  національно-патріотичному вихованні дітей. Такі  уроки є одним із пріоритетних напрямів щодо розвитку громадянина як високоморальної особистості, також  виховання  поваги до Конституції України, Законів України, державної символіки . Важливою складовою національно-патріотичного виховання є  поширення інформації про досягнення наших співвітчизників та їх внесок у скарбницю світової цивілізації, зокрема у сферах освіти, науки, культури, мистецтва, спорту. З цією метою була проведена виховна година  «Олімпійський урок»  та година спілкування  «Вчитель - моє покликання». Утвердження гуманістичної моральності як основи громадянського суспільства - виховна година «Урок миру». Формування  людини і громадянина високої національно-патріотичної свідомості, почуття відданості своїй державі, толерантного ставлення до інших народів, культур і традицій - виховна година  «Визволення  України від німецько-фашистських загарбників». Такі виховні години у вихованні дітей та молоді важливі  для того, щоб показати героїзмом українців, які боролися в арміях держав - учасників Антигітлерівської коаліції та в рухах опору нацистській Німеччині та її союзникам під час Другої світової війни 1939 - 1945 років, учасників міжнародних операцій з підтримки миру і безпеки. Виховна година  «Голодомор - гірка згадка», інформаційна година «80-ті роковини із дня масових політичних репресій» , виховна година  «Сторінками життя  Василя Стуса»    виховує  шанобливе ставлення до пам’яті  жертв комуністичного та інших тоталітарних режимів в Україні, зокрема жертв Голодомору, політичних репресій і депортацій. Година спілкування «Видатні люди мого краю» , виховні години: «Бортняк в історії  української літератури», «Народні свята і обряди грудня», інформаційна година «Замість ялинки  зимовий букет» це - культивування кращих рис української ментальності - працелюбності, свободи, справедливості, доброти, чесності, формування мовленнєвої культури;бережливого ставлення до природи.

         Національно-патріотичне виховання учнів – важлива складова формування свідомої розвиненої особистості, яка здатна переосмислити уроки минулого, сприяти формуванню сучасного позитивного іміджу країни, знати та вивчати історію свого краю. У І семестрі 2017 -2018 н.р. з учнями     9 класу (класний керівник Матвієнко Т.В.)  було проведено:

-         Перший урок «Україна – це Європа»

-         урок – подорож «Олімпійськими шляхами до здорового майбутнього»

-         урок миру « Миру в Україні бути»

-         годину спілкування «Славне ім′я – козак»

-         виховні години « Визволення України від німецько – фашистських загарбників», « Сторінками життя Василя Стуса», « Народні свята та обряди грудня»,« Дзвони скорботи».

Реалізація Концепції розпочалася з першого дня навчання учнів 1 класу (класний керівник Тітова І.Ю.), зокрема проведено  Перший урок «Ми-українці, ми – європейці». Також класним керівником була проведена година спілкування «Розкажи мені свій родовід», під час якої учні перевтілювалися у своїх рідних. З учнями 10 класу проведено брейн-ринг «Українське козацтво – гордість нації», під час якого десятикласники мали змогу перевірити свої знання з історії українського козацтва, його звичаїв, побуту, також переглянути відеоролик «Цікаві факти про козаків». У листопаді з учнями класний керівник провела виховну годину «Сторінками життя Василя Стуса». Саме на прикладі життєвого подвигу відомого поета вона намагалася виховати в учнів почуття любові до своєї країни, до рідної мови, акцентувати увагу на відповідальності кожного за долю Батьківщини і свого народу. До Міжнародного дня толерантності класний керівник провела годину спілкування «Образ мого «Я».

         Однією із складових національно-патріотичного виховання є громадянсько-патріотичне виховання. Саме тому у нашій школі традиційно проводиться Тиждень права. Цього року у рамках Тижня учнями 10 класу була проведена відкрита загальношкільна лінійка  до Дня права. У своїй роботі Ірина Юріївна приділяє увагу збереженню українських народних звичаїв та традицій. Саме тому 13 грудня, День Андрія, був насичений заходами національно-патріотичного спрямування. З учнями 10 класу проведено виховну годину «Народні свята та обряди грудня».

         Учні 11 класу (класний керівник Рога О.Д.) стали учасниками  таких патріотичних заходів:

- Перший урок «Ми українці. Ми європейці»

- виховна година «Визволення України від німецьких загарбників»

- інформаційна година «Закон на захисті твоїх прав»

- фольклорна експедиція «Народні свята і обряди»

Традиційно новий навчальний рік розпочато Першим дзвоником, на якому учні співали гімн, вшановували пам'ять захисників України. На початку вересня проходив Олімпійський тиждень, під час якого з учнями були проведені різноманітні змагання, естафети та Фестиваль зарядки «Рух заради здоров’я».    Традиційним для вересня є ряд інших заходів, таких як:

-         акції «Чисте місто» та «Я-господар школи»;

-         благодійні акції «П’ять картоплин» (зібрано 200 кг картоплі, яку передали у Гніванську лікарню) та «Одинока людина»;

-         заходи до Міжнародного дня  миру та Дня партизанської слави;

-         участь у Дні міста.

Саме у вересні стартувала передвиборча президентська кампанія. Участь у якій взяли три учні, перемогу отримала учениця 11 класу Вусик Оксана.

         Жовтень відзначався активною роботою учнівського та педагогічного колективів щодо реалізації Концепції. Я переконана, що любов до Батьківщини починається з малого: з любові до свого міста, своєї школи. Саме тому на початку жовтня була проведена загальношкільна акція «Створи собі затишок і красу», в рамках якої учні займалися озелененням шкільної території та класних кімнат. Безперечно, найбільша кількість заходів щодо реалізації Плану заходів Концепції у жовтні була присвячена Дню Захисника України та Дню українського козацтва.

Також була проведена загальношкільна акція «Сонячні листи». Незабутньою подією для учнів стало участь у загальношкільних заходах до Міжнародного дня українського козацтва та Дня ЗСУ. Також, був проведений день української музики; члени куреню «Витавські козаки» відвідали реабілітаційний центр «Джерело» та привітали його вихованців зі святом. Не забули і наші учні згадати воїнів, які боролися за мир в часи Другої світової війни, приміром з учнями 9-11 класів  учитель  історії       Рога О.Д. провела виховну годину «Визволення України від німецько-фашистських загарбників». Закінчився листопад заходами до Дня пам’яті жертв Голодомору: проведено виховну годину «Голодомор – гірка згадка», учні та педагоги активно долучилися до Всеукраїнської акції «Запали свічку».

15 листопада члени Президентської ради школи взяли участь у форумі патріотичних справ учнівської молоді «Ми – українці», на якому Президент нашої школи презентувала роботу на тему «Учнівське самоврядування як засіб формування соціальної активності  та громадянської самосвідомості

учнівської молоді». Всі учасники форуму отримали подяки та грамоти, а загін за інтересами «Волонтери» нагороджений подякою Тиврівської райдержадміністрації. Саме під час підготовки до участі у цьому Форму, у школі була проведена акція «Подарунок на передову своїми руками»; найактивніше до цієї акції долучилися учні 5,10 та 11 класів. Всі подарунки були передані представникам ГО «Мольфар».

         Крім того, у листопаді були проведені заходи до річниці Революції Гідності:

-         виховна година «Наш дух не зламати»;

-         інформаційна п’ятихвилинка на загальношкільній лінійці  «Річниця Революції Гідності»;

-         організовано перегляд відеофільму «Зима, що нас змінила» та, спільно з бібліотекарем, у холі школи організовано виставку «Свобода, охрещена кров’ю».

З учнями 3 класу проведено патріотичний квест «Україна різноманітна», під час проходження квесту учні поглиблювали свої знання про народні символи, змагалися у конкурсах  « Доповни прислів’я», склади патріотичний пазл та ін.  А з маленькими першокласниками ми вчилися любити Україну з малого, а саме з любові до однокласників, поваги до вчителів, тому з ними проведено корекційно - виховне заняття «Розмова про дружбу».

         Грудень був не менш насиченим на заходи патріотичного спрямування.  1 грудня відбувся вокальний конкурс «Зірочки початкової школи». Під час свята учні демонстрували не лише свої вокальні здібності, а й любов до України через пісню. Саме у грудні активною була волонтерська робота. До Міжнародного дня інвалідів учні 10 класу відвідали реабілітаційний центр «Джерело», де разом із вчителем трудового навчання Поступайло В.П. провели для вихованців майстер-клас «Квітка здоров’я». Усі учасники заходу отримали масу задоволення від теплого та душевного спілкування. Забігаючи наперед, хочу зауважити, що співпраця нашої школи з цим центром дуже активна. Лише протягом І семестру учні школи тричі відвідали цей заклад (останній раз зі святковою програмою до Дня святого Миколая)  і один раз приймали у себе вихованців, які завітали до нас із ярмарком новорічних іграшок.

Також у школі відбувся ярмарок української національної кухні, в якому активно взяли участь всі учні школи: хтось як продавець, хтось як покупець. Далі всі учні 5-9 класів були запрошені на Андріївські вечорниці, які влаштували старшокласники. Програма вечорниць була насиченою, було все: і традиційні андріївські ворожіння, і пісні , і танці, і кусання калити.

          Закінчився І семестр веселими новорічними ранками, учні нашої школи вітали один одного, своїх вчителів, батьків, не забули і про воїнів АТО, яким надіслали новорічні листи-привітання, в рамках акції «Лист солдату АТО».

Виходячи з вищезазначеного,

 

НАКАЗУЮ:

 

   1. Визнати   роботу  з реалізації заходів Концепції  національно-патріотичного виховання  у  2017 році задовільною.

   2. За високий рівень виховної роботи з учнями, творчий підхід у справі виховання підростаючого покоління, ініціативність, активність, організацію  та   проведення  класних   і    загальношкільних    заходів відзначити  роботу   класних керівників  1-11 класів і педагога-організатора Тітової І.Ю.

3.Класним керівникам 1-11 класів, вихователям ГПД  продовжувати роботу щодо  формування засад  національної культури та свідомості в учнів.

4. Заступнику    директора   школи   з  навчально-виховної роботи Олімовій М.О. продовжити  внутрішній шкільний  контроль за  організацією   роботи педагогічного колективу школи щодо реалізації заходів Концепції національно-патріотичного виховання.

5. Контроль за виконанням наказу  покласти на заступника директора школи з виховної роботи  Олімову М.О.

Директор школи                                      О.С.Вдовиченко