Національно-патріотичне виховання
Про організацію національно-патріотичного
виховання здобувачів освіти Гніванської
філії в 2023/2024 н.р.
На виконання Постанови Кабінету Міністрів України від 30.06.2021 № 673 «Про затвердження Державної цільової соціальної програми національно-патріотичного виховання на період до 2025 року та внесення змін до деяких Постанов Кабінету Міністрів України», наказу МОН України від 06.06.2022 року «Про деякі питання національно-патріотичного виховання в закладах освіти України та визнання таким, що втратив чинність, наказу Міністерства освіти і науки України від 16.06.2015 №641», з метою виховання дітей у дусі патріотизму, глибокого розуміння історії свого народу, національної ідентичності, самобутності, формування в учнівської молоді високої громадянської активності та національної свідомості, причетності до творення сьогодення України та його майбутнього,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити план заходів з національно-патріотичного виховання (додаток).
2. Педколективу закладу забезпечувати неухильне виконання Концепції національно-патріотичного виховання молоді (далі — Концепція).
3. Заступнику завідувача з навчально-виховної роботи М.О.Олімовій, педагогу-організатору І.В.Кудирко, класним керівникам 1-9 класів, учителям-предметникам, вихователям ГПД:
1) активно залучати до національно-патріотичного виховання громадські організації, представників сучасного українського козацтва, організацій ветеранів, військово-патріотичних клубів та військовослужбовців;
2) під час організації національно-патріотичного виховання активно використовувати факти з історії становлення української державності, українського козацтва, героїв визвольного руху, досягнень у галузях політики, освіти, науки, культури і спорту;
3) залучати учнів до участі у військово-патріотичній грі «Сокіл «Джура»;
4) під час виховання учнівської молоді організовувати походи до музеїв, залучати до дитячого та юнацького спорту;
5) формувати в учнів закладу громадсько-активну життєву позицію, психологічну готовність до вступу на державну, військову службу та неухильного виконання обов'язків громадянина;
6) особливу увагу приділяти вихованню правової культури, поваги до Конституції, законів України, державної символіки та історії;
7) проводити заходи, які б формували в учнів уявлення про значення українського війська в історії держави, а також роль Збройних сил України у відстоюванні свободи та незалежності України;
8) активно впроваджувати в роботу педагогічного колективу на основі здобутого досвіду програми національно-патріотичного спрямування;
9) активно залучати учнів закладу, зокрема й у позаурочний час, до вивчення культури, історії України шляхом участі у позакласних заходах, фольклорних колективах;
10) пропагувати серед учнів кращі здобутки національної культурної і духовної спадщини;
11) активно залучати до національно-патріотичного виховання учнів закладу діячів у галузі культури, мистецтва, науки, спорту;
12) забезпечувати активну участь учнів закладу в різноманітних заходах національно-патріотичного спрямування, особливо під час проведення загальнодержавних свят;
13) сприяти поширенню заняття молодіжним туризмом: знайомити учнів з пам'ятками української історії, культури та природи, історичними місцями та подіями, етнографією та життєписами відомих діячів;
14) налагодити тісну співпрацю з патріотичними клубами, центрами патріотичного виховання, позашкільними закладами та іншими організаціями з метою виховання в учнів патріотичного духу;
15) організувати перегляд телепрограм, що популяризують українську історію, мову та культуру, досвід роботи щодо національно-патріотичного виховання молоді;
16) сприяти ознайомленню учасників освітнього процесу з матеріалами у ЗМІ, фаховими періодичними виданнями, науково-популярною, науковою, художньою літературою національно-патріотичного спрямування;
17) підвищувати рівень педагогічної культури батьків щодо питань національно-патріотичного виховання дітей та молоді в сім'ї.
4. Бібліотекарю закладу Ліщишину В.В.:
1) забезпечити наявність державної символіки в бібліотеці;
2) забезпечити створення постійної експозиції на тему національно-патріотичного виховання;
3) забезпечити наявність змінних експозицій до державних свят;
4) забезпечити наявність у бібліотеці виставки матеріалів ЗМІ, фахових періодичних видань, науково-популярної, наукової, художньої літератури національно-патріотичного спрямування;
5) створити для вчителів добірку навчально-методичних матеріалів щодо питань національно-патріотичного виховання молоді та просвітницької роботи з батьками.
5. Учителям української мови та літератури Вдовиченко О.С., Сідак І.Ю.:
1) активно використовувати форми й методи навчально-виховної роботи, які грунтуються на українських народних традиціях;
2) сприяти успадкуванню учнями закладу духовних та культурних надбань українського народу;
3) особливу увагу приділяти формуванню високого рівня мовної культури учнів, оволодінню та вживанню української мови як духовного скарбу нації;
4) на прикладах літературних героїв формувати духовні цінності українського патріота: почуття патріотизму, національної свідомості, любові до українського народу, його історії, рідної землі, родини, шани до минулого і сучасного;
5) активно використовувати в позаурочній роботі кіно- і відеофільми, науково-популярну та художню літературу національно-патріотичного спрямування.
6.Учителю історії та правознавства Розі О.Д.:
1) під час вивчення програмового матеріалу особливу увагу приділяти темам щодо становлення української державності, побудови громадянського суспільства, інтеграції України у світове та європейське співтовариство;
2) забезпечити виховання молодої людини – патріота України, готового самовіддано розбудовувати її як суверенну, демократичну, правову і соціальну державу, виявляти національну гідність, знати і цивілізовано відстоювати свої громадянські права та виконувати обов'язки, сприяти миру і злагоді в суспільстві;
3) виховувати в учнів готовність до виконання громадянських і конституційних обов'язків;
4) виховувати в учнів національну гідність на прикладах історії становлення Української державності, українського козацтва, героїзму визвольного руху, досягнень у галузі політики, освіти, науки, культури і спорту;
5) забезпечувати виховання правової культури, поваги до Конституції України, законів України, державної символіки та історичних святинь;
6) формувати в учнів уявлення про значення українського війська в історії, роль Збройних сил України у відстоюванні свободи та державності країни і її громадян від часів княжої доби, Гетьманського війська, військ Української народної республіки, Січових стрільців, Української повстанської армії до часів незалежності;
7) пояснювати учням важливість збереження національної ідентичності, необхідність брати участь у розбудові та захисті своєї держави.
8. Класним керівникам:
1) планувати з учнівськими колективами заходи щодо виконання основних положень Концепції національно-патріотичного виховання молоді;
2) формувати в учнів необхідні компетенції для успішної самореалізації в соціумі як громадянина, сім'янина, професіонала, носія української національної культури;
3) забезпечити формування в учнів усвідомлення себе як громадянина Української держави; виховувати фізичну, моральну, художньо-естетичну, інтелектуальну, правову, трудову, екологічну культури;
4) сприяти формуванню в учнів кращих рис особистості - працелюбності, свободолюбності, любові до природи та мистецтва, поваги до батьків та родини;
5)виховувати в учнів здатність протидіяти проявам аморальності, правопорушенням, бездуховності, антигромадській діяльності;
6) проводити просвітницьку роботу з батьками з метою національно-патріотичного виховання молоді в сім'ї.
9. Педагогічним працівникам:
1) шляхом наставництва та особистим прикладом виховувати в учнів риси, притаманні справжньому громадянину України;
2) використовуючи міжпредметні зв'язки та виховні засоби, забезпечити виконання основних положень Концепції національно-патріотичного виховання молоді.
10. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника директора з навчально-виховної роботи Олімову М.О.
ПЛАН
заходів, спрямованих на реалізацію Концепції
національно-патріотичного виховання учнів
№ |
Зміст заходу |
Термін виконання |
Відповідальний |
1 |
Ознайомити класоводів, класних керівників, учителів-предметників з методичними рекомендаціями МОН України, щодо національно-патріотичного виховання в освітньому закладі |
Серпень |
Олімова М.О. |
2 |
Провести нараду при завідувачу «Про реалізацію основних положень Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді і заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання при вивченні шкільних дисциплін» |
Серпень |
Олімова М.О. |
3 |
Забезпечити проведення першого уроку на тему «Я – патріот і господар своєї землі», «Ми українці – гордий народ нескореної країни» |
Вересень |
Класні керівники |
4 |
Щодня розпочинати заняття з Хвилини мовчання |
Постійно |
Учиелі-предметники |
5 |
Проведення Олімпійського тижня, уроку |
Вересень |
Учителі фізичної культури |
6 |
Народні рухливі ігри для дітей |
Постійно |
Учителі фізкультури Вихователі ГПД |
7 |
Заходи щодо відзначення Дня партизанської слави |
Вересень |
Класні керівники |
8 |
Проведення тематичних уроків з історії України, всесвітньої історії |
Протягом року |
Рога О.Д. |
9 |
Проведення уроків мужності, лекцій, семінарів, диспутів, бесід, засідань «круглих столів» за темами: «Партизанський рух в Україні», «Рух опору в Україні», «Стежки, опалені війною» |
Протягом року |
Класні керівники |
10 |
Тематичні книжкові виставки |
Протягом року |
Ліщишин В.В. |
11 |
Участь у заходах на підтримку учасників бойових дій, поранених військовослужбовців «Ми разом» |
Постійно |
Кудирко І.В. |
12 |
Заходи щодо відзначення Міжнародного дня миру |
Вересень |
Кудирко І.В. |
13 |
День пам’яті жертв Бабиного Яру |
Вересень |
Класні керівники |
14 |
Проведення виставок малюнків, плакатів, колажів на патріотичну тематику |
Протягом року |
Учителі-предметники |
15 |
Тиждень національно-патріотичного виховання |
Жовтень |
Кудирко І.В. |
16 |
Проведення заходів до Дня українського козацтва |
Жовтень |
Класні керівники |
17 |
Організувати роботу пошукових загонів |
Протягом року |
Рога О.Д. |
18 |
Волонтерська акція «Милосердя» до Дня людей похилого віку |
Жовтень |
Кудирко І.В. |
19 |
Заходи щодо відзначення Дня Захисника України |
Жовтень |
Кудирко І.В. Кліщ О.А. |
20 |
Спортивні змагання «Козацькі розваги» |
Жовтень |
Кліщ О.А. |
21 |
Проведення майстер-класів із залученням дітей та батьків з виготовлення оберегів для бійців ЗСУ |
Протягом року |
Корчевська М.В. Поступайло В.П. |
22 |
Оформити в шкільній бібліотеці виставку «Видатні особи рідного краю» |
Жовтень |
Ліщишин В.В. |
23 |
Виховні години «В єдності і сила народу» до Дня Гідності і Свободи |
Листопад |
Класні керівники |
24 |
Заходи до Дня Української писемності |
Листопад |
Учителі української мови |
25 |
Заходи щодо вшанування пам’яті жертв Голодомору та політичних репресій |
Листопад |
Класні керівники |
26 |
Зустрічі з волонтерами |
Грудень |
Кудирко І.В. |
27 |
Книжкова виставка «Права, обов'язки людини і громадянина» |
Грудень |
Ліщишин В.В. |
28 |
Тиждень права |
Грудень |
Рога О.Д. |
29 |
Заходи «Ми – майбутні захисники» до Дня Збройних Сил України |
Грудень |
Кліщ О.А. |
30 |
Благодійні акції «Миколай про тебе не забуде», «Новий рік без самотності» ( подарунки, листівки, сувеніри) |
Грудень |
Класні керівники |
31 |
Виставка композицій «Збережи ялинку. Зимовий вернісаж» |
Грудень |
Мартинюк В.В. |
32 |
Екологічний десант «Нагодуй птахів» |
Грудень |
Крепостняк Н.П. |
33 |
Новорічні щедрівки |
Січень |
Кудирко І.В. |
34 |
Заходи щодо відзначення Дня Соборності та Свободи України |
Січень |
Класні керівники |
35 |
Заходи щодо відзначення Дня пам’яті Героїв Крут |
Січень |
Рога О.Д. |
36 |
Заходи щодо відзначення Дня Героїв Небесної Сотні |
Лютий |
Класні керівники |
37 |
Заходи до Міжнародного Дня рідної мови |
Лютий |
Учителі української мови |
38 |
Початок війни Росії проти України |
Лютий |
Кудирко І.В. |
39 |
Заходи щодо відзначення річниці з дня народження Т.Г. Шевченка «Скарби безсмертного Кобзаря» |
Березень |
Учителі української літератури |
40 |
Заходи до Міжнародного дня спорту та Всесвітнього дня здоров’я |
Квітень |
Кліщ О.А. |
41 |
День пам яті аварії на ЧАЕС |
Квітень |
Кудирко І.В. |
42 |
Тиждень пам яті до Дня пам’яті та примирення |
Травень |
Кудирко І.В. |
43 |
День вишиванки |
Травень |
Кудирко І.В. |
44 |
Участь у військово-патріотичній грі «Сокіл» («Джура»), |
Травень |
Штаб гри |
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ |
від 9 жовтня 2020 р. № 932 |
Про затвердження плану дій щодо реалізації Стратегії національно-патріотичного виховання на 2020-2025 роки
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити план дій щодо реалізації Стратегії національно-патріотичного виховання на 2020-2025 роки, що додається.
2. Міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади, обласним, Київській міській держадміністраціям:
забезпечити своєчасне виконання затвердженого пунктом 1 цієї постанови плану дій у межах відповідних бюджетних призначень;
подавати щороку до 10 вересня Міністерству молоді та спорту інформацію про стан виконання плану дій для її узагальнення та подання до 10 жовтня Кабінетові Міністрів України та Офісу Президента України.
3. Визнати такими, що втратили чинність:
розпорядження Кабінету Міністрів України від 18 жовтня 2017 р. № 743 “Про затвердження плану дій щодо реалізації Стратегії національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2017-2020 роки”;
пункт 4 змін, що вносяться до актів Кабінету Міністрів України, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2018 р. № 126 (Офіційний вісник України, 2018 р., № 23, ст. 783).
ПЛАН ДІЙ
щодо реалізації Стратегії національно-патріотичного виховання на 2020-2025 роки
Найменування заходу |
Строк виконання |
Відповідальні за виконання |
Удосконалення нормативно-правової бази щодо національно-патріотичного виховання |
||
1. Внесення змін до переліку посад педагогічних та науково-педагогічних працівників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 червня 2000 р. № 963 (Офіційний вісник України, 2000 р., № 24, ст. 1015), у частині заміни посади “вожатий” на “виховник”, “виховниця” |
до 2023 року |
МОН |
2. Передбачення під час розроблення Державних стандартів базової середньої та профільної середньої освіти, програм, підручників та навчально-методичних посібників, методичних рекомендацій засад виховання патріотизму, поваги до культурних цінностей Українського народу, його історико-культурного надбання і традицій |
-“- |
МОН |
3. Розроблення та затвердження нормативно-правового акта щодо військово-патріотичного виховання молоді |
до 2022 року |
Міноборони |
Упорядкування та вдосконалення системи військово-патріотичного виховання |
||
4. Розроблення і формування нових стандартів військово-прикладних професій, що відповідатимуть вимогам часу, соціально-економічному і політичному устрою сучасної України |
2020-2025 роки |
Міноборони |
5. Утворення міжшкільних ресурсних центрів, що забезпечуватимуть викладання предмета “Захист України” |
2020-2022 роки |
обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації |
6. Налагодження військово-шефської співпраці із закладами освіти, військовими частинами, вищими військовими закладами освіти щодо надання допомоги в організації проведення заходів національно-патріотичного спрямування на базі військових музеїв, територій військових містечок, кімнат бойових традицій, за умови попереднього їх приведення у відповідність ізЗаконом України “Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки” |
-“- |
Міноборони |
7. Надання організаційно-методичної допомоги інститутам громадянського суспільства військово-патріотичного спрямування у проведенні військово-історичних фестивалів, військово-патріотичних зборів, реконструкцій воєнно-історичних подій, військово-патріотичних ігор |
2020-2022 роки |
Міноборони |
8. Надання допомоги закладам освіти в організації та проведенні навчально-польових зборів та інших організаційно-масових заходів військово-патріотичного спрямування |
-“- |
Міноборони |
9. Підготовка та проведення початкового, першого та другого етапів підсумкових наметових таборувань Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри “Сокіл” (“Джура”) |
2020-2025 роки |
обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації |
10. Проведення третього етапу підсумкових наметових таборувань Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри “Сокіл” (“Джура”) |
-“- |
МОН |
11. Реалізація проектів та заходів, спрямованих на підвищення престижу військової служби та популяризацію стандартів НАТО |
2020-2025 роки |
Міноборони |
12. Сприяння впорядкуванню історичних пам’яток, місць поховань невідомих солдатів, братських могил, меморіалів та об’єктів, які увічнюють пам’ять загиблих за незалежність і територіальну цілісність України |
-“- |
обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації |
Організація та координація інформаційно-просвітницької роботи у сфері національно-патріотичного виховання |
||
13. Сприяння увічненню пам’яті борців за незалежність України у XX столітті, осіб, які брали участь у захисті суверенітету та територіальної цілісності України, зокрема антитерористичній операції та операції Об’єднаних сил на сході України, шляхом найменування чи перейменування в установленому порядку на їх честь об’єктів топоніміки, закладів освіти, установлення пам’ятних знаків і меморіальних дощок |
2020-2025 роки |
обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації |
14. Сприяння організації реекспозицій у музеях України та музеях краєзнавчого, етнографічного та історичного профілю при закладах освіти з метою висвітлення героїчної боротьби Українського народу за утвердження суверенітету власної держави, ідеалів свободи, соборності, успадкованих, зокрема, від княжої доби, українських козаків, українського визвольного руху XX століття, Героїв Небесної Сотні, учасників антитерористичної операції, операції Об’єднаних сил на сході України, волонтерів, громадян, які зробили значний внесок у зміцнення обороноздатності держави |
-“- |
обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації |
15. Поширення соціальної реклами, спрямованої на консолідацію суспільства навколо захисту України, популяризацію військової служби, утвердження спадкоємності традицій борців за незалежність України, донесення достовірної інформації про роль Збройних Сил на сході України, інших військових формувань, утворених відповідно до законів України, у забезпеченні миру і стабільності в Україні та світі |
-“- |
МКІП |
16. Створення нових та завершення вже розпочатих ігрових та неігрових просвітницьких фільмів національно-патріотичного спрямування відповідно до ціннісних орієнтирів та індикаторів ефективності, визначених у Стратегії національно-патріотичного виховання |
2020-2025 роки |
Держкіно |
17. Сприяння проведенню культурно-мистецьких заходів, присвячених українським історичним подіям і діячам, борцям за незалежність України та її територіальну цілісність |
-“- |
МКІП |
18. Організація стаціонарних і пересувних фотодокументальних експозицій, присвячених визначним постатям і подіям історії України |
-“- |
Український інститут національної пам’яті |
19. Проведення освітньо-виховних, інформаційно-просвітницьких, культурологічних, міжнародних заходів з національно-патріотичного виховання з метою реалізації основних напрямів та індикаторів ефективності, визначених в Указі Президента України від 18 травня 2019 р. № 286 “Про Стратегію національно-патріотичного виховання” |
-“- |
Мінмолодьспорт |
20. Організація та участь у проведенні конгресів, форумів, конференцій, семінарів тощо з питань утвердження української мови в усіх сферах суспільного життя на всій території України |
2020-2025 роки |
МКІП |
21. Забезпечення наповнення офіційних інтернет-ресурсів інформацією щодо цінності культурної спадщини та необхідності її збереження, а також виховання поваги до неї |
-“- |
МКІП |
Забезпечення належної організації науково-дослідної та методичної роботи у сфері національно-патріотичного виховання |
||
22. Забезпечення проведення наукових досліджень з питань національно-патріотичного виховання |
2020-2025 роки |
МОН |
23. Вивчення вітчизняних та зарубіжних сучасних виховних систем, узагальнення та поширення найкращого досвіду з національно-патріотичного виховання |
-“- |
Мінмолодьспорт |
24. Проведення соціологічних досліджень щодо розвитку сфери національно-патріотичного виховання та стану сформованості громадянської ідентичності населення України |
-“- |
Мінмолодьспорт |
25. Розроблення та затвердження методичних рекомендацій для роботи центрів національно-патріотичного виховання та розвитку, напряму національно-патріотичного виховання у молодіжних центрах |
до 2021 року |
Мінмолодьспорт |
Забезпечення скоординованої діяльності у сфері національно-патріотичного виховання |
||
26. Розроблення та затвердження цільових обласних та місцевих програм з національно-патріотичного виховання на 2020-2025 роки відповідно до ціннісних орієнтирів та індикаторів ефективності, визначених в Указі Президента України від 18 травня 2019 р. № 286 “Про Стратегію національно-патріотичного виховання” |
2020-2021 роки |
обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації |
27. Підтримка мистецьких проектів національно-патріотичного спрямування з метою підвищення рівня обізнаності з українською культурою, поширення україномовного культурного продукту, покликаного формувати позитивне ставлення до України, до української мови та культурних надбань українського народу |
2020-2025 роки |
МКІП |
28. Організація проектів і заходів з набуття компетентностей для осіб, які працюють у сфері національно-патріотичного виховання або долучаються до впровадження державної політики у цій сфері |
-“- |
Мінмолодьспорт |
29. Проведення разом з інститутами громадянського суспільства заходів, тематичних змін національно-патріотичного спрямування у дитячих закладах оздоровлення та відпочинку |
-“- |
Мінсоцполітики |
30. Проведення у закладах освіти інформаційно-просвітницьких та виховних заходів з питань безпеки, домедичної підготовки, підвищення престижу військової служби |
-“- |
МОН |
31. Забезпечення участі представників інститутів громадянського суспільства у всеукраїнських та міжнародних заходах і проектах національно-патріотичного виховання |
2020-2025 роки |
обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації |
32. Сприяння утворенню центрів національно-патріотичного виховання на базі діючої мережі закладів, зокрема шляхом їх реорганізації, перепрофілювання, з урахуванням потреб та фінансових можливостей регіонів |
до 2025 року |
-“- |
33. Надання фінансової підтримки інститутам громадянського суспільства відповідно доПорядку проведення конкурсу з визначення програм (проектів, заходів), розроблених інститутами громадянського суспільства, для виконання (реалізації) яких надається фінансова підтримка, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2011 р. № 1049 (Офіційний вісник України, 2011 р., № 79, ст. 2917; 2016 р., № 23, ст. 919), на реалізацію проектів, заходів національно-патріотичного виховання, визначених основними напрямами та індикаторами ефективності в Указі Президента України від 18 травня 2019 р. № 286 “Про Стратегію національно-патріотичного виховання”
|
2020-2025 роки |
Мінмолодьспорт |
Навігація
- Головна
- Новини
- Про школу
- Фотоальбом
- Контакти
- Громадська приймальня
- Корисні посилання
- Пошта
- Наші досягнення
- Наша гордість і надія
- Спортивна гордість школи
- Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Національна дитяча "гаряча лінія"
- Положення про доброчесність учасників освітнього процесу
- Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти
- Карантин. Дистанційна форма навчання
- Протидія булінгу
- Зарахування учнів до 1 класу
- Правила для учнів
- Критерії оцінювання навчальних досягнень
Новини
далі ↓
Контакти
Адреса:м. Гнівань, вул.Витавська, 7
Тел.(04355)3-45-16:
Email:gn3@ukr.net